marți, 2 mai 2023

regăsire

bună ziua mamă, tată… lacrimă m-așez între voi, vă despart, cât să vă țin de umeri, să pierdem clipa / obrazu-ti-este rece, de ce, mamă? în sobă, nu-i focul dezlegat? privirea-ți-este mută, de ce, tată? nu-i pe-a noastră prispă soarele c-o rază?

de ce-mi topește trupul această lumânare, privind la voi? de ce umbrele se joacă și petrec, nu-i loc de jale?

mirările toate, fără rost/ aievea-i mirosul aluatului dospit și descântecul ce-l rostești în șoapte, cântat/ aievea-i obrazul tău aspru, tată/ piciorul pe care-mi joc poveștile tale/ feți-frumoși, zmei și împărați/ aievea-i îmbrățișarea ce-o dăruiai mamei/ n-am uitat/ toate-s/în mine le-am păstrat

bună ziua mamă, tată…
lacrimă m-așez între voi, 
vă despart, 
cât să vă țin de umeri, 
să pierdem clipa. 
obrazu-ti-este rece.
de ce, mamă? 
în sobă, nu-i focul dezlegat? 
privirea-ți-este mută. 
de ce, tată? 
nu-i pe prispă soarele, c-o rază?

privesc la voi.
de ce-mi topește trupul această lumânare? 
de ce umbrele petrec, nu-i loc de jale?

mirările toate-s fără rost. 
aievea-i mirosul aluatului dospit 
și descântecul ce-l rostești în șoapte, mamă,
cântat. 
aievea-i obrazul tău, aspru, 
tată
și piciorul pe care-mi joc poveștile tale 
cu feți-frumoși, zmei și împărați. 
aievea-i îmbrățișarea ce-o dăruiești mamei.
toate-s…
în mine le-am păstrat.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu