luni, 19 iunie 2023

năluca

cuminte, așez spuza din vatra ce-mi sunt/ pe-o umbră, sub stâncă, ascunsă de ploi/ în cuib să clocească, o altă pasăre, se va izbi la poale de munte, în noroi/ din frunza căzută nu-i altă pădure, nici ploaia nu-i adăpost pentru pești/ doar omul, între două distanțe, dospește visări deșarte, își pune nume peste alt nume, chip peste chip/ închipuiește mila în rugă și nevoia neuitării scrisă în testamente/ doar omul își negociază suferința: mai dați-mi un pic! strigă prin toții porii, într-o dependență nebună/ doar el pune pe tarabă bucăți de viață din ce-ar fi să fie, pentru o clipă pe care o arată cu degetul, cerșind: pe aia! clipa aceea să mi-o dați; și va spune căderii, că-i zbor, și clipei din urmă că este, sărut.

cuminte, pe tarabă privesc în oglindă/ focul s-a stins/  pe-o mască zâmbește, pe alta e trist.

cuminte, așez spuza, din vatra ce-mi sunt,
pe-o umbră, 
sub stâncă, ascunsă de ploi, 
în cuib să clocească, o altă pasăre 
se va izbi la poale de munte, 
în noroi. 

din frunza căzută nu-i altă pădure, 
nici ploaia nu-i adăpost pentru pești. 
doar omul, între două distanțe, 
dospește visări deșarte, 
își pune nume peste alt nume și 
chip peste chip. doar el 
închipuiește mila în rugă 
și nevoia neuitării scrisă în testamente. 
doar omul își negociază suferința: 
- mai dați-mi un pic! strigă prin toții porii, 
într-o dependență nebună.
doar el pune pe tarabă 
bucăți de viață 
din ce-ar fi să fie, 
pentru o clipă pe care o arată cu degetul, 
cerșind: 
- pe aia! clipa aceea să mi-o dați. 
și va spune căderii, că-i zbor, 
și clipei din urmă, 
că este sărut.

cuminte, pe tarabă privesc în oglindă 
focul s-a stins, 
pe-o mască zâmbește, 
pe alta e trist.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu