sâmbătă, 3 iunie 2023

ars viselor

era o vreme când

credeam despre plopi că ei fac riduri 

fără să îmbătrânească.

și nu plâng, și nu sângerează. 

doar își leapădă frunzele, 

își scutură câteva crengi uscate, 

ca pe niște gene rebele, 

ca pe niște unghii false.

le adunam, 

le făceam buchet, 

cu spatele le duceam acasă,

lângă sobă, 

să trosnească pe îndelete 

alte vise ce-aveau să mai vină. 

într-un fel,  

era un schimb de amabilități, 

frunzele lor mă mângăiau 

cu umbrele, în miezul de foc,

eu le adăposteam, 

în eternitate.

azi, 

le ascult poveștile 

despre iernile în care-au stat 

linii adormite prin zăpezi, 

schelete desenate-n cărbune, 

cu buze subțiri, 

tremurânde. 

azi,

îmi spun 

despre brazdele prinse plete-n rădăcini 

și despre răsăritul ce-l poartă broșă, 

o măgură știrbă. 

eu le visez umbrele și 

jocul dragostei ce-l ascundeam, când

ne făceam nevăzuți,

în fiecare spic de grâu,

altă ascunzătoare.

alături, 

focul nu alege cum să ardă,

mestecă pe îndelete îmbrățișările

toate.

și asta îmi mai place la plopi: 

ard pentru mine,

încă o dată.

era o vreme când
credeam despre plopi că ei fac riduri 
fără să îmbătrânească,
și nu plâng, și nu sângerează;
doar își leapădă frunzele, 
își scutură câteva crengi uscate, 
ca pe niște gene rebele, 
ca pe niște unghii false.

le adunam, 
le făceam buchet, 
cu spatele le duceam acasă,
lângă sobă, 
să trosnească pe îndelete 
alte vise ce-aveau să mai vină. 

într-un fel, 
era un schimb de amabilități, 
frunzele lor mă mângăiau 
cu umbrele, în miezul de foc,
eu le adăposteam, 
în eternitate.

azi, 
le ascult poveștile 
despre iernile în care-au stat 
linii adormite prin zăpezi, 
schelete desenate-n cărbune, 
cu buze subțiri, 
tremurânde. 

azi,
îmi spun 
despre brazdele prinse 
plete-n rădăcini și 
despre răsăritul ce-l poartă broșă, 
o măgură știrbă. 

eu le visez umbrele și 
jocul dragostei ce-l ascundeam, când
ne făceam nevăzuți;
în fiecare spic de grâu,
altă ascunzătoare.

alături, 
focul nu alege cum să ardă,
mestecă pe îndelete îmbrățișările
toate.

și asta îmi mai place la plopi,
ard pentru mine,
încă o dată.






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu