miercuri, 7 iunie 2023

în cuib de șarpe

aș fi dormit în noaptea aia, în cântec de leagăn aranjat aritmic sub burțile solzoase ale șerpilor de fier, dar în ochii tăi se vedea povestea copilei care adormea visând să prindă orizontul în mâini, să-l ducă, cu ea, acasă, iar și iar. câ timp risipit! aș fi dormit, în așteptarea șarpelui ales să ne înghită, dar tu stăteai de veghe altundeva și îmi era că vei rătăci de mine. cât te iubeam! ai fost precum vâscul pe o salcie cu pântecul plâns, o lume peste lume ai fost, mereu plecând, mereu întorcându-te acasă. aș fi dormit, dar îți citeam în priviri dorul ascuns, nespus, de a fi un alt început. eu nu știam să te ajut, doar te priveam.

șarpele de fier s-a topit de mai multe ori, sub soare. au rămas urmele lui, aici, pe pământ. și noi, digerați, în cuib din pietre făcut. cât timp a trecut!

azi, s-au pus între noi toate zăpezile pe care le-ai cules când răscoleai muntele, căutându-ți soarta sortită. eu n-am dormit în noaptea aia, să nu te uit. acum, tu dormi, eu te veghez, să nu mă uiți. 

aș fi dormit în noaptea aia, 
în cântec de leagăn, 
aranjat aritmic, 
sub burțile solzoase 
ale șerpilor de fier, 
dar în ochii tăi 
se vedea povestea copilei 
care adormea 
visând să prindă orizontul 
în mâini, 
să-l ducă, 
cu ea, 
acasă, 
iar și iar. 
cât timp risipit! 
aș fi dormit, 
în așteptarea șarpelui ales 
să ne înghită, 
dar tu stăteai de veghe, 
altundeva 
și îmi era 
că vei rătăci de mine. 
cât te iubeam! 
ai fost 
precum vâscul pe o salcie 
cu pântecul plâns, 
o lume peste lume ai fost, 
mereu plecând, 
mereu întorcându-te acasă. 
aș fi dormit, 
dar îți citeam în priviri dorul ascuns, 
nespus, 
de a fi un alt început. 
eu nu știam să te ajut, 
doar te priveam.

șarpele de fier s-a topit 
de mai multe ori, 
sub soare. 
au rămas urmele lui, 
aici, pe pământ. 
și noi, digerați, 
în cuib din pietre făcut. 
cât timp a trecut!

azi, 
s-au pus între noi 
toate zăpezile pe care 
le-ai cules 
când răscoleai muntele, 
căutându-ți soarta sortită. 

eu n-am dormit în noaptea aia, 
să nu te uit. 
acum, tu dormi, 
eu te veghez, 
să nu mă uiți.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu