vineri, 29 decembrie 2023

cireșul

în grădină am un cireș despre care eu spun că este ornamental
rodește puțin, dar în fiecare primăvară este plin de flori, 
pare o constelație rătăcită în curtea mea

spre sfârșit de lună mai îmi ninge cu petale 
locul peste care 
se așează o umbră tot mai deasă

și numai pentru atât și tot merită să ai un cireș

în fiecare toamnă sufăr văzându-l atât de scheletic și trist
atunci îl mângâi și îi șoptesc cuvinte de încurajare

toamna aceasta mi-a răspuns cu un tremur liniștitor 

pe locul unde l-am sărutat cu o zi în urmă, 
peste noapte, 
un mugur a răsărit dintr-un ram amorțit

zi după zi s-a făcut tot mai măricel 
pâna a devenit un buchet de frunzulițe 

și-a tot crescut până mi-a trecut supărarea 

a nins 
cireșul doarme
dorm și eu
în somnul iernii visez o nouă primăvară,
mângâierea care va trezi un mugur 
și un sărut 
din care va crește vlăstarul

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu