miercuri, 5 aprilie 2023

durerile-s ascunse în moarte

nu știu cum îți ascundeai durerile toate, nu se vedeau în oglindă/ îmi imaginam că rămân captive în sticlă, între ramele sculptate ridicol de simplu, dar frumoase/ m-am uitat de câteva ori în spatele oglinzii, pentru vreun semn al durerilor tale rabdate cu atâta ușurință (așa-mi părea, că poți și că prin fiecare oftat te dezici de toate durerile/ nu știam că moartea dospește în carne și zâmbetul tău era felul tău în care ïți luai rămas bun)/ nici pe varul îngălbenit n-am văzut vreun semn al vreunei dureri ce-ar fi evadat pe acolo

poate că asta este scris în fișa postului - durerile să le simțim, să le răbdăm, dar să zâmbim/ nu știu, n-am prins jobul ăla, n-am fost tu

poate că asta e scris în cartea destinelor - regulile jocului de-a v-ați ascunselea și descântecele ce le-am putea șopti în singurătate/ eu cu capul pe genunchi rugându-mă să nu te uit/ tu ascunsă printre crucile de lemn/ doar eu te găsesc altundeva, în fotografia prinsă de rama oglinzii în care îmi privesc durerile/ ale mele le văd

nu știu cum îți ascundeai durerile,
nu se vedeau în oglindă.
îmi imaginam că rămân captive în sticlă, 
între ramele sculptate ridicol de simplu…frumoase.
m-am uitat de câteva ori în spatele oglinzii, 
pentru vreun semn al durerilor tale,
rabdate cu atâta ușurință
(așa-mi părea, că poți și că prin fiecare oftat te dezici de toate durerile 
nu știam că moartea dospește în carne și zâmbetul tău era felul în care ïți luai rămas bun);
nici pe varul îngălbenit n-am văzut semn 
al vreunei dureri ce-ar fi evadat pe acolo.

poate că asta este scris în fișa postului
- durerile să le simțim, să le răbdăm, dar să zâmbim.
nu știu, n-am prins jobul ăla, n-am fost tu.

poate că asta e scris în cartea destinelor 
- regulile jocului de-a v-ați ascunselea 
și descântecele ce le-am putea șopti în singurătate.
eu, cu capul pe genunchi
rugându-mă să nu te uit; 
tu, ascunsă printre crucile de lemn.
doar eu te găsesc altundeva…
în fotografia prinsă de rama oglinzii în care îmi privesc durerile 
ale mele le văd.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu