vineri, 26 ianuarie 2024

așteptări

dintre toate așteptările pe care le-am întâlnit ultima așteptare a fost cea mai grea 

mereu ultima

așteptarea bunicii

m-am întâlnit cu aceasta atunci când ea 

o femeie fără școală cu un trup osos și zdravăn

așa îmi părea 

o stâncă clădită atât de bine încât să nu se  macine precum calcarul sub șiroaiele de lacrimi 

căci vă spun 

în bunica sigur era un izvor de dor de milă și apăsare

așteptarea ei 

să vă rugați maică 

să nu furați să nu mințiți și să fiți oameni buni


așteptarea mamei

o femeie în care ruginise cuiul speranței pe care și-l bătuse adânc în inima ei mare pe care o purta în trupul său mic dar puternic

să învățați că pentru voi învățați că eu am făcut numai patru clase 

că ai mei n-au avut să mă ție la școală să termin și eu măcar șapte clase 

acum eram învățătoare ca Stanca lu Niculae...

hai mamă 

mă îndemna în timp ce lua caietul de pe coperta căruia mă urmărea la tabla înmulțirii care mi se părea cu atât mai grea atunci când afară copii băteau mingea

așteptarea ei 

să terminați mamă o școală

o profesională să aveți meserie și care veți fi în stare 

să terminați un liceu ca să ajungeți și voi oameni mari

ca domnii ăia


pe atunci nu aveam așteptări 

dar aveam niște griji care nici nu prea erau ale mele 

erau la grămadă 

ca nu cumva virusul ăla despre care tot auzeam că se transmite prin perfuzii transfuzii și alte fuzii să mă afle

dar și grijă de ciuperca aia care ne pricinuia găuri prin ozoane 

și ne pricopsise cu niște măști hidoase prin debarale 

ba și cu niște buncăre pe sub blocuri și case 

dar și cu obiceiul ca periodic să ne pipăie unii pe la gușe să vadă dacă ne trebuie iod

apoi...

acum am învățat să nu mai am așteptări 

doar să caut să înțeleg cum au devenit așteptările

cum astăzi bunicile își caută nepoții pe meleaguri îndepărtate și îi mângâie atingând ecrane 

cum o mamă privește trupul de cristal al copilului

pe care încă îl mai aude spunându-i la telefon 

eu mă arunc mamă...

pare un vuiet din care 

aud șoptit

să te aștepți să se rupă blestemul 

copile

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu